본문 바로가기
영어 공부/영어성경 직독직해

[영어성경 직독직해] 창세기 5장 12~17절 (Genesis 5: 12~17)

by 아기뼝아리 2020. 3. 1.

[영어성경 직독직해] 창세기 5장 12~17절 (Genesis 5: 12~17)

오늘은 창세기5장 12~17절을 가지고 영어성경 직독직해를 해 보려고 합니다.

단어

창세기 5장 12~17절 1

after (애프터) - ~한 후에

all the days (올 더 데이즈) - 모든 날들, 평생

 

beget (비겟) - ~의 아버지가 되다

 

Cainan (캐이넌) - 가이난

 

 

daughter (도터) - 딸

die (다이) - 죽다

 

eight (에잇) - 8

 

five (파이브) - 5

forty (포티) -40

 

hundred (헌드레드) - 100

 

Jared (제러드) - 야렛

 

live (리브) - 살다

 

Mahalaleel (마할랠리럴) - 마할랄렐

 

nine (나인) - 9

ninety (나인티) - 90

seventy (세븐티) - 70

sixty (식스티) - 60

son (썬) - 아들

 

ten (텐) -10

thirty (써티) - 30

 

year (이어) - 년, 해

문장 살펴보기

 

창세기 5장 12~17절 2

12 And Cainan lived / seventy years / and begat Mahalaleel:

가이난은 살았다 / 70년을 / 그리고 마할랄렐의 아버지가 되었다 (마할랄렐을 낳았다)

 

 

13 And Cainan lived / after he begat Mahalaleel / eight hundred and forty years, / and begat sons and daughters:

그리고 가이난은 살았다 / 그가 마할랄렐의 아버지가 된 후 / 840년을 / 그리고 많은 아들들과 딸들의 아버지가 되었다 (자녀들을 낳았다)

14 And all the days of Cainan / were nine hundred and ten years: / and he died.

가이난의 수명은 / 910살이었다 / 그리고 그는 죽었다

15 And Mahalaleel lived / sixty and five years, / and begat Jared:

마할랄렐은 살았다 / 65년을 / 그리고 야렛의 아비가 되었다.

16 And Mahalaleel lived / after he begat Jared / eight hundred and thirty years, / and begat sons and daughters:

마할랄렐은 살았다 / 야렛을 낳은 후 / 830년을 / 그리고 자녀들을 낳았다

 

 

17 And all the days of Mahalaleel / were eight hundred ninety and five years: / and he died.

마할랄렐의 수명은 / 895살이었다 . / 그리고 그는 죽었다

댓글